Kampaania on esimene osa 2015. aastal toimuvast tubakavabast kommunikatsioonist. Käesolev kampaania juhib tähelepanu ohule, mida tubakasuits kujutab juuresviibijatele.
Mittesuitsetajat ohustavad samad haigused kui suitsetajaid, iga 10. inimene, kes suitsetamise tagajärjel sureb, on mittesuitsetaja. Kahju hinnatakse tegelikust väiksemaks – nii suitsetajate kui mittesuitsetajate poolt. Ka mittesuitsetajad ise peavad tubakasuitsu pigem ebameeldivaks kui ohtlikuks. Kui avalikes kohtades on suitsetamisele seatud piirangud mittesuitsetajate kaitseks, siis kodudes ja autodes ei ole suitsetamine seadusega keelatud ning piiranguid saavad seada inimesed ise.
72 protsenti mittesuitsetajatest oli viimase kuu jooksul kokku puutunud passiivse suitsetamisega – 61 protsenti puutuvad tubakasuitsuga kokku õues ning 47 protsenti suletud ruumis. Kellegi teise kodus puutus parasjagu suitsetava inimesega kokku 21%, autos 17% ja oma kodus 15% mittesuitsetajatest (Turu-uuringute AS, 2014).
Kampaania eesmärk on suurendada teadlikkust tubakasuitsu kahjulikust mõjust juuresviibijatele. Kampaania tulemusel peaks suurenema suitsetajate osakaal, kes ei suitseta kodus ega autos sõltumata sellest, kas keegi on juures või mitte. Mittesuitsetajad peaksid olema rohkem valmis seisma oma õiguse eest mitte sisse hingata suitsu
Kampaania on suunatud suitsetajatele eelkõige vanuses 20-45 aastat. Samuti tahame teavitada mittesuitsetajaid ja laiemat avalikkust.
Kampaania sõnum: rohkem kui 80% mürgisest sigaretisuitsust on nähtamatu ja lõhnatu. Kaitsmaks teisi suitsu eest peab kodu ja auto olema suitsuvaba.
Teavitus toimub mitmetes kanalites: tele, välimeedia, internet, loodi uus veebileht www.tubakainfo.ee.
Kampaaniat rahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2013-2014" raames.
Loe ka kampaania pressiteadet.
Kampaania materjalid
Välimeedia plakatid: Kodu Auto
Veebileht: tubakainfo.ee
Teleklipid: