Kampaaniad 2012

Back

11. DETSEMBER 2015

Soola pane kahvliga!

soolapanekahvliga

Kampaania eesmärk oli suunata ja õpetada inimesi lugema ja võrdlema toote pakendeid, et vähendada valmistoodetest saadava soola tarbimist ning suurendada teadlikkust, et inimene vajab maksimaalselt  5 grammi ehk 1 triiki teelusikatäie soola ööpäevas.

Kampaania sihtrühm oli naised vanuses 18-49, kes hoolitsevad toidulaua eest ja on peamised ostude tegijad poes.

Liigne soolatarvitamine on tervisele kahjulik. See võib tõsta vererõhku ning suurendada südamehaiguste, infarkti ja ka osteoporoosi riski.

Umbes 80% soolast saame poest ostetud valmistoitudest ja toiduainetest, ülejäänu lisatakse ise toiduvalmistamisel juurde. Seetõttu on eriti oluline jälgida pakenditelt toodete soolasisaldust. Kahjuks ei ole pakenditel soolasisaldus märgitud ühtsel viisil.

See võib olla märgitud kas koostisosade loetelus protsendina toote massist, toitainete nimekirjas naatriumina 100 grammi toote kohta või GDA märgistuses protsendina päevasest soovitatavast kogusest. Ka ei ole soolasisaldus märgitud kõikide toitude pakenditele. See on kohustuslik teatud suurema soolasisaldusega toodete puhul ning juhul, kui pakendil on esitatud mõni toitumisalane väide, nt „vähesoolane".

Pakendiinfo hõlpsamaks lugemiseks on Tervise Arengu Instituut välja töötanud uue veebipõhise soolakalkulaatori, mis arvutab välja toiduaines oleva soolakoguse, võrdleb seda teiste sarnaste toodete soolasisaldusega, arvutab soola koguse söödud toidust ning võrdleb seda maksimaalselt lubatuga. Kalkulaatori saab tasuta alla laadida ka nutitelefonides ja tahvelarvutites kasutamiseks.

Kampaania veebielehel samuti õpetus, kuidas leida pakendilt toote soolasisaldust, miks ja kui palju soola me vajame ning kuidas vähendada soolatarbimist.

Kampaania toimus 08.05-20.05.2012.

Teavitust toetas Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2012" raames.

Loe ka kampaania pressiteadet.

Kampaania veebileht