Kampaaniad 2012

Back

11. DETSEMBER 2015

Kumm on seks (meestele)

kummonseks_bussipeatus_est_2012_thumbKondoom on jätkuvalt esmane ja tõhusaim kaitsevahend seksuaalsel teel levivate infektsioonide, s.h HIV ärahoidmiseks. Seetõttu viis Tervise Arengu Instituut 2012. aastal läbi meestele vanuses 18-25 suunatud teavituskampaania eesmärgiga suurendada kondoomi kasutamist.

Kampaania on jätk 2011. aastal toimunud ennetuskampaaniale „Kumm on seks", mille sihtrühm oli samas vanuses naised.

Kuigi praktiliselt kõik (98% 18-24 a noortest) teavad, et kondoom kaitseb seksuaalsel teel levivate infektsioonide (sealhulgas HIV) eest, ei ole kondoomi kasutamine piisav. Nii teadmised kondoomi vajalikkusest kui selle kasutamine on aastate jooksul oluliselt paranenud, kuid hoolimata sellest kasutatakse juhuvahekorras, kus on nakatumise oht suur, kondoomi vaid 50% juhtudest.

Põhjused, miks mehed ei kasuta kondoomi on erinevad, näiteks ei peeta HIV ja ka teiste STLI ohtu ei piisavalt reaalseks. 67% ütleb kondoomi kasutamata jätmise põhjusena kindla partneri omamist ja usaldust tema vastu. Kondoomi mittekasutamine võib olla seotud ka alkoholi tarvitamisega, 35% noortest tarvitas enne viimast seksuaalvahekorda alkoholi, neist pooled palju. Noormehed leiavad sagedamini kui tütarlapsed, et kondoom on ebamugav ja vähendab mõnutunnet. Kondoomi ei kasutata sageli just noormehe soovil.

Kampaania sisendas, et kondoom on eduka mehe tunnus. Selle kasutamine teeb mehe enesekindlamaks, näitab hoolivust partneri suhtes ja muudab seeläbi mehe naiste silmis atraktiivsemaks. Kampaanias lõid kaasa noored eesti ja vene noortest arvamusliidrid Norman Salumäe, Andres Kõpper, Mart Müürisepp, Magnum P.I., Roman Demtchenko ja Marek Vetik.

Kampaania käigus kutsusime mehi üles küsima küsimusi seksuaalelu kohta. Spetsiaalselt selle jaoks loodud veebilehel sai küsimusi küsida ülalnimetatud arvamusliidritelt ning ka seksuaaltervise eksperdilt, kes nõustas turvaseksi, kondoomi, HIV ja seksuaalsel teel levivate infektsioonide küsimustes.

Kampaania toimus ajavahemikul 20. mai – 17. juuni 2012. Kampaania hõlmas reklaame televisioonis ja raadios, internetis ja raadios. Reklaame võis näha ka tänavatel ning Ida-Virumaal täiendavalt veel ka kinos, ühistranspordis, ning kauplustes. Kampaaniat aitasid inimesteni viia ka ööklubid Tallinnas, Narvas ja Tartus.

Kampaaniat rahastas Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi programmi "Tervislikke valikuid toetavad meetmed 2012" raames ning see on osa Tervise Arengu Instituudi tegevuskavast HI-viiruse kahju vähendamiseks.

Loe kampaania pressiteadet.

Kampaania materjalid

Plakatid: bussipeatus, piilarid, vitriinid

Veebileht

mp3 Raadioklipp

Teleklipp